Om Tove Dahlmann og TD Consult
Jeg er oprindelig Jyde, men har boet forskellige steder på Fyn siden 1988 og har:
- Mere end 30 års erfaring som bogholder i små og mellemstore virksomheder
- Været tovholder omkring indføring af IT i flere virksomheder
- Adskillige gange været ansvarlig for valg af og skift til nyt (andet) økonomisystem
- Været med ind over i forbindelse med opstart af flere små virksomheder
- Deltaget i Erfa-grupper
Efteruddannet mig som:
- Certificeret Microsoft Office Specialist
- Strategi-konsulent
- Certificeret Databeskyttelsesrådgiver (DPO)
Igennem tiden har jeg oplevet hvor store udfordringer det kan give
- At gennemføre store projekter, der har indvirkning på hele organisationen
- At skaffe finansiering
- Hvis muligheder bliver overset eller ”tabt på gulvet”
Og derigennem erfaret hvor stor værdi grundig planlægning kan have
Min Vision er
At hjælpe små og mindre virksomheder til vækst og udvikling
Min Mission er
1. At vise små og mindre virksomheder hvordan de kan opsøge deres eget held (planlægge deres egen succes)
Formlen for succes og definitionen på Held: Grundige Forberedelser + Gunstig Lejlighed
2. At hjælpe små og mindre virksomheder til at få mere tid til dét DE er gode til
(varetage større eller mindre administrative opgaver på freelance-basis)
Hvorfor er TD Consult en ideel samarbejdspartner?
Udover en certificering som Microsoft Office-2010-Specialist, har jeg mange års erfaring med administrative opgaver på flere niveau’er og har derfor en høj grad af viden om og forståelse for såvel baggrund som behov for og løsning af administrative opgaver, noget som også gør mig til en mulig sparringspartner for både ledelse og medarbejdere.
Min baggrund
Jeg har erfaring med løsning af så forskellige opgaver som:
- Lønadministration for såvel time- som månedslønnede (Dataløn/Bluegarden og Proløn)
- Bogføring og fakturering – Jeg har erfaring med Navision Dynamics Nav, e-conomic og dinero, men prøver også gerne kræfter med andre økonomisystener.
- Analysering og implementering af nye overenskomst-tiltag i den daglige lønadministration.
- Udarbejdelse af interne statistikker og regnskabs-/økonomirapporter(f.eks. via udtræk fra økonomisystem og/eller databaser) til mellemledere, direktør, bestyrelse og revisor, såvel periodisk som ad hoc.
- Styring af datagrundlag i økonomisystem med henblik på egnethed til udtræk af data.
- Udarbejdelse af budgetteri samarbejde med såvel direktør som mellemledere.
- Udkast til årsrapporter (årsregnskaber) til revisor.
- Assistere revisor ved dennes revision af regnskab.
- Udarbejdelse af indkaldelse til og referat fra afdelingsmøder, mellemledermøder og bestyrelsesmøder.
- Ad hoc opgaver som f.eks. breve, tilbud, udarbejdelse af rapporteringsformularer, fordeling af informationer.
- Udfærdigelse af egne tryksager (visitkort, reklamer m.v.)
- Opretholdelse af optimal balance imellem pc-udstyr/-software og økonomi, såvel overordnet som i samarbejde med relevante mellemledere, og med kontakt til/assistance fra eksterne samarbejds-partnere.
- Assistere/vejlede/undervise kolleger i forbindelse med problemløsning i og brugen af bl.a. it-systemerne.
- Behovsanalyse, beskrivelse og implementering af ønskede ændringer til økonomisystem fra alle dele af organisationen.
- Udarbejdelse af bl.a. SWOT-analyser
- Deltagelse i ERFA-gruppe-samarbejde hos IT-selskab.
- Udarbejdelse af egne vejledninger til bl.a. it-systemer.
- Query-forespørgsler på AS/400
- ODBC-forespørgsler i Navision Dynamics Nav
- Oprettelse og vedligehold af databaser i Approach (Lotus)
- klargøring/opsætning af pc’ere i netværk med relevant software og konfiguration
Kompetencer
Jeg har gennemført MOS-uddannelsen og dermed opnået certifikat fra Microsoft som Office Specialist, klik her hvis du vil se mere om MOS/MS Office Specialist. Derudover har jeg:
- erfaring som intern virksomhedskonsulent (en rådgivende, undersøgende, planlæggende og projektledende stabsfunktion)
- 16 års erfaring som bogholder og IT-ansvarlig i en virksomhed med ca. 35 ansatte.
- gennemgået ELP-kurset vedr. strategi- og virksomhedsplanlægning hos Dansk Leder Center – se mere på wwwdanskledercenter.com
Større ledelsesprojekter
- Implementering af AS/400-baseret økonomisystemi en virksomhed incl. hardwareanskaffelse og brugeruddannelse
- Skift fra AS/400-baseret økonomisystem til Navision-baseret brancheløsning incl. behovsanalyse, test, beskrivelse af krav til software/hardware, konvertering af data og medarbejderuddannelse
- Sammenflytning af en virksomheds 2 adresser til 1, incl, fordeling og definition af lokalers fremtidige brug, planlægning og styring af såvel håndværkerarbejder i lokalerne som den fysiske flytning.
Seneste nyt !
Som person holder jeg mig hele tiden opdateret på hvad der sker og rører sig på marked, og jeg sørger for at dele de mest relevante nyheder her på min hjemmeside
Hackere viser ikke samfundssind
Home / Blog Forsvarsminister Trine Bramsen har lige på et pressemøde gjort opmærksom på, at den store udbredelse af teknologi qua det store antal hjemmearbejdspladser p.t. sammen med en høj trusselsvurdering har gjort Danmark ekstra sårbar overfor cyber-kriminalitet....
Sender du følsomme og fortrolige oplysninger via krypteret mail?
Home / Blog Påmindelse og nye vejledninger HUSK, at Datatilsynet i pr. 1. januar 2019 har skærpet sin praksis m.h.t. kryptering af mails således at: ”det normalt vil være en passende sikkerhedsforanstaltning – for både offentlige og private aktører – at anvende...
Skræmmende læsning og hårrejsende facts
It-og datasikkerhed er langsomt, men sikkert, ved at blive en del af hverdagen såvel i danske virksomheder som hos private borgere. Og der er stadig plads til forbedringer. Noget, som efter 25. maj 2018 er blevet mere synligt, da virksomheder i dag er forpligtede til...