Om Tove Dahlmann og TD Consult

​TD Consult ejes og drives af Tove A. Dahlmann.​ TD Consult tilbyder sin assistance på freelance-basis, som kan foregå på forskellige måder:

1. Vi aftaler et bestemt timeantal.

2. Vi aftaler løsning af en bestemt opgave, hvor vi på forhånd drøfter det dermed forbundne tidsforbrug.

Hvorfor er TD Consult en ideel samarbejdspartner?

​Udover en certificering som Microsoft Office-2010-Specialist, har jeg mange års erfaring med administrative opgaver på flere niveau’er og har derfor en høj grad af viden om og forståelse for såvel baggrund som behov for og løsning af administrative opgaver, noget som også gør mig til en mulig sparringspartner for både ledelse og medarbejdere.

Persondata er ikke noget man ejer – de er til låns

Artikel bragt i Mit Svendborg af Christian Dan Jensen, 10. juni 2019

Har du styr på persondatabeskyttelse?

Annoncen er bragt i Mit Svendborg august 2017. Klik for stor visning.

Min baggrund

Jeg har erfaring med løsning af så forskellige opgaver som:​

  • Lønadministration for såvel time- som månedslønnede (Dataløn/Bluegarden og Proløn)
  • Bogføring og fakturering – Jeg har erfaring med Navision Dynamics Nav, e-conomic og dinero, men prøver også gerne kræfter med andre økonomisystener.
  • Analysering og implementering af nye overenskomst-tiltag i den daglige lønadministration.
  • Udarbejdelse af interne statistikker og regnskabs-/økonomirapporter​(f.eks. via udtræk fra økonomisystem og/eller databaser) til mellemledere, direktør, bestyrelse og revisor, såvel periodisk som ad hoc.
  • Styring af datagrundlag i økonomisystem med henblik på egnethed til udtræk af data.
  • Udarbejdelse af budgetteri samarbejde med såvel direktør som mellemledere.
  • Udkast til årsrapporter (årsregnskaber) til revisor.
  • Assistere revisor ved dennes revision af regnskab.
  • Udarbejdelse af indkaldelse til og referat fra afdelingsmøder, mellemledermøder og bestyrelsesmøder.
  • Ad hoc opgaver som f.eks. breve, tilbud, udarbejdelse af rapporteringsformularer, fordeling af informationer.
  • Udfærdigelse af egne tryksager (visitkort, reklamer m.v.)
  • Opretholdelse af optimal balance imellem pc-udstyr/-software og økonomi, såvel overordnet som i samarbejde med relevante mellemledere, og med kontakt til/assistance fra eksterne samarbejds-partnere.
  • Assistere/vejlede/undervise kolleger i forbindelse med problemløsning i og brugen af bl.a. it-systemerne.
  • Behovsanalyse, beskrivelse og implementering af ønskede ændringer til økonomisystem fra alle dele af organisationen.
  • Udarbejdelse af bl.a. SWOT-analyser
  • Deltagelse i ERFA-gruppe-samarbejde hos IT-selskab.
  • Udarbejdelse af egne vejledninger til bl.a. it-systemer.
  • Query-forespørgsler på AS/400
  • ODBC-forespørgsler i Navision Dynamics Nav
  • Oprettelse og vedligehold af databaser i Approach (Lotus)
  • klargøring/opsætning af pc’ere i netværk med relevant software og konfiguration

Kompetencer

Jeg har gennemført MOS-uddannelsen og dermed opnået certifikat fra Microsoft som Office Specialist, klik​ her hvis du vil se mere om MOS/MS Office Specialist. Derudover har jeg:

  • erfaring som intern virksomhedskonsulent​ (en rådgivende, undersøgende, planlæggende og projektledende stabsfunktion)
  • 16 års erfaring som bogholder og IT-ansvarlig i en virksomhed med ca. 35 ansatte.
  • gennemgået ELP-kurset vedr. strategi- og virksomhedsplanlægning hos Dansk Leder Center – se mere på wwwdanskledercenter.com

Større ledelsesprojekter

  • Implementering af AS/400-baseret økonomisystem​i en virksomhed incl. hardwareanskaffelse og brugeruddannelse
  • Skift fra AS/400-baseret økonomisystem til Navision-baseret brancheløsning incl. behovsanalyse, test, beskrivelse af krav til software/hardware, konvertering af data og medarbejderuddannelse
  • Sammenflytning af en virksomheds 2 adresser til 1, incl, fordeling og definition af lokalers fremtidige brug, planlægning og styring af såvel håndværkerarbejder i lokalerne som den fysiske flytning.

Seneste nyt !

Som person holder jeg mig hele tiden opdateret på hvad der sker og rører sig på marked, og jeg sørger for at dele de mest relevante nyheder her på min hjemmeside

Sender du følsomme og fortrolige oplysninger via krypteret mail?

Sender du følsomme og fortrolige oplysninger via krypteret mail?

Home / Blog Påmindelse og nye vejledninger HUSK, at Datatilsynet i pr. 1. januar 2019 har skærpet sin praksis m.h.t. kryptering af mails således at: ”det normalt vil være en passende sikkerhedsforanstaltning – for både offentlige og private aktører – at anvende...

Skræmmende læsning og hårrejsende facts

Skræmmende læsning og hårrejsende facts

It-og datasikkerhed er langsomt, men sikkert, ved at blive en del af hverdagen såvel i danske virksomheder som hos private borgere. Og der er stadig plads til forbedringer. Noget, som efter 25. maj 2018 er blevet mere synligt, da virksomheder i dag er forpligtede til...

To større GDPR-sager på blot få måneder

To større GDPR-sager på blot få måneder

Home / Blog Ferietid er også IT-crime-tid, når virksomheden er tømt for personaleFerietiden er tiden, hvor Mange funktioner i organisationer enten står tomme eller udfyldes af personer, der ikke har de samme daglige arbejdsopgaver. Overordnede personer med...

Book et møde

Kunderne siger

Eva Kristina Mikkelsen

1:30 Kommunikation

“Samarbejdet med Tove Dahlmann har givet mig et længe savnet overblik over min forretning. Det er fem år siden, jeg skrev min forretningsplan, og siden da har jeg ikke rigtig spekuleret over, hvad jeg gør, og hvad jeg gerne vil gøre mere af i fremtiden.

Det er ikke fordi, Tove har siddet og fundet på en masse om min forretning - de ord, der nu står på de forskellige skemaer, er ord, der er kommet ud af min mund. Men i stedet for, at det bare er ord og tanker, der suser rundt i mit hoved, har Tove fået sat det i struktur, så jeg nu er klar over, hvad jeg bør gøre - hvornår - og hvordan, for at opnå nye mål.

Tove har været god til fra møde til møde at sørge for en fremdrift, så der er blevet sat gang i nogle overvejelser, der har været rigtig sunde for mig.

Tove siger af og til, at hun som bogholder somme tider overtager regnskaber, hvor alle bilag og fakturaer kommer i en IKEA-pose eller to. Jeg har det som om, jeg har afleveret en IKEA-pose med mine nuværende forretningsideer og fremtidige ideer - og så har Tove på mirakuløs vis fået sat det ind i et system, så jeg nu er i stand til at gennemskue, hvad der skal til, for at jeg kan rykke min virksomhed op på næste niveau.

Anette Drost

Drost Elservice

Har du styr på, hvad du må og ikke må?

Jeg kan give min varmeste anbefaling til Tove Dahlmann. Tove er professionel, tillidsvækkende og brænder for sit arbejde. Det giver en god og tryg motivation, til at få styr på persondataloven. Alt dette formår Tove at gøre på en let overskuelig måde, så man ikke føler man drukner i det. Tove er god at have ved sin side, da hun altid er opdateret med det nyeste der røre på sig. Tove står altid klar til at hjælpe, hvis man har problemer eller spørgsmål. Jeg vil til enhver tid anbefale Tove Dahlmann til andre, og ikke selv tøve med at bruge hende igen.

Stefan H Andersen

Skiltehus1

Som nystartet virksomhed, er netværk vigtigt. Jeg har derfor valgt at indgå i GlobalNetwork, hvor vi mødes hver anden torsdag året rundt. Da jeg lige havde startet ny virksomhed oktober 2015, var der en del at få styr på! Jeg valgte derfor at få hjælp fra netværket til det daglige boghold og administation, som jeg endnu ikke havde styr på! Det var naturligt efter et par snakke med Tove, at dette kunne TDConsult klare.
- Stefan H Andersen, Skiltehus1

Tove er god til at komme med forskellige artikler om sikkerhed, moms regler og andet, der er relevant at være opmærksom på! Vi mødes ca. hver 14 dag, hvor jeg kan aflevere mine bilag til Tove, og hun kan komme med evt. bemærkninger ang. bilag fra sidste møde. Jeg står selv for at oprette odrer og tilbud, samt at fakturere, men resten klarer Tove. Jeg bruger to online regnskabsprogrammer: Dinero og E-conomic, da jeg har to selskaber: Skiltehus1 IVS og Jump Out Communication, der begge arbejder med reklame i alle udforminger!

– BD Montage

 

Hvis jeg i dag skulle fortryde noget, er det, at det først var i begyndelsen af 2014, jeg startede samarbejdet med Tove, der bliver lagt budgetter, strategi’er og virksomhedsplaner, der er mere styr på tingene end nogensinde før. Vi har fået lavet et system, så jeg via min Ipad nemt kan indmelde/videresende de fleste af de informationer, der skal videre til Tove, som så varetager bogføring, fakturering og alle de andre administrative opgaver.

– SydfynsVikaren

SydfynsVikarens gamle bogføringssystem gik ned – og vi skulle have hjælp til at gendanne det gamle regnskabsår. Tove Dahlmann sagde ved første henvendelse straks JA til opgaven og løste denne hurtigt, på trods af opgavens store omfang, på allerbedste måde. (...) Vi har nu ved TD Consult’s hjælp fået lagt vort regnskab op på en server, i stedet for en installeret version på én pc. (...) TD Consult hjalp os igennem en periode, hvor vi havde brug for fleksibilitet, dygtighed og stor regnskabsindsigt. Og det fik vi gennem TD Consult.